Dažnai yra sakoma esi tai, ką valgai. Šis posakis atsirado visai ne veltui. Nors daugeliui mūsų gali pasirodyti, kad mityba gali turėti įtakos tik kūno apimtims, taip manyti yra labai klaidinga. Moksliniai tyrimais yra įrodyta, kad mitybos įpročiai puikiai atsispindi veido odos būklėje, nes suvalgytas maistas arba suteikia naudingų medžiagų odai klestėti arba sudaro sąlygas odos sudirgimams, spuogų atsiradimui ar netgi infekcijoms. Taigi mes siūlome, kelis patarimus, kuriais vadovaujantis padėsite savo odai sveikai spindėti.

Vitaminas E ir C

Mes taip atidžiai saugome savo odą nuo kenksmingų saulės spindulių atsakingai ją tempdami įvairiais SPF kremais, tačiau net nesusimąstome, kad mūsų mityba taip pat turi daug įtakos, ar žalingi saulės spinduliais pasieks vidinius odos sluoksnius. Moksliniai tyrimai parodė, kad savo maisto racione užtikrindami pakankamą vitaminų E ir C kiekį mes galime padėti odai pačiai sudaryti apsauginį sluoksnį nuo žalingų UV spindulių. 

Vitamino C mūsų organizmas pats pasigaminti negali ir todėl yra labai svarbu, kad jo užtektinai gautume iš maisto. Jo yra gausu citrusiniuose vaisiuose, tokiuose kaip apelsinai, mandarinai ar citrina, tačiau šio vitamino taip pat galima rasti ir braškėse, pomidoruose ir brokoliuose. Taip pat svarbu paminėti, kad vitaminas C yra atsakingas už kologeno gamyba, dėl kurio oda yra elastinga. Pasiekus brandesnį amžių, kai kologeno gamyba suletėja, ją galima skatinti išoriškai naudojant serumus su vitaminu C

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „vitamin c“

Vitaminas E drėkina mūsų oda ir apsaugo nuo išdžiuvimo, kietėjimo, o vartojamas kartu su vitaminu C saugo nuo žalingų saulės spindulių. Svarbiausia, vitaminas E sulėtina neveiklaus kologeno gaminimo procesą, taip užtikrindamas ilgesnį akytvaus kologeno veikimo laiką ir lygesnę odą. 

Geriausi maisto šaltiniai gauti vitamino E yra žemės riešutai, brokoliai ir špinatai.

Būtinosios riebalų rūgštys 

Būtinosios riebalų rūgštys yra svarbios ne tik geros odos būklei, bet ir visam organizmui. Šių rugščių trūkumas gali pasireikšti išsausėjusia ir linkusia į uždegimus oda. 

Yra dvi pagrindinės būtinų riebalų rūgštys: omega-3 ir omega-6. Dažnas mūsų gauname pakankamai didelį kiekį omega-6 rūgščių, bet ne omega-3. Būtent omega-3 riebalų rugštys yra svarbios, kad gamintųsi tvirtas ir elsatingas odos sluoksnis, o venomis tekėtų daugiau kraujo ir maitintų odą deguonimi. 

Pakanakmas kiekis būtinų riebalų rūgščių gali padėti išlaikyti sveikai ir jaunatviškai atrodančią odą. Rekomenduojamas omega-6 ir omega-3 balansas mityboje yra 1:1. Omega-6 lengvai galima rasti daržovių aliejuose, paukštienoje ar grūduose, o geriausi omega-3 šaltiniai yra laukinė lašišą, sardinės ir skumbrė. 

Maisto produktai, kurių reiktų vengti

Visiems gerai žinomas baltas cukrus ir balti miltai yra vieni iš pagrindinių priežasčių, skatinančių blogą odos būklė, išbėrimus ar netgi uždegimus. Balti miltai taip pat užkemša ląstelių sieneles ir užkerta kelią vitaminų ir mineralų įsisavinimui. Todėl mes, kaip ir daugelis mokslininkų, rekomenduojame vengti tokių produktų savo mityboje. Nepamirškite sveikai derinti mitybą, sportą ir poilsį, o svarbiausią gerą nuotaiką, nes nėra nieko gražiau kaip švytinti oda ir didžiulė šypsena veide.